Slovesnost ob 60. obletnici delovanja Glasbene mladine ljubljanske
Spored:
Leon Firšt (1994):
Prešerna glasbena mladina ljubljanska
(krstna izvedba)
Scenarij: Jakob Barbo
Poezija Franceta Prešerna
V glavnih vlogah: Danaja Koren in Domen Koren
Režija: Eva Hribernik
Asistentka režije: Nika Založnik
Nastopajo:
Trobilni kvintet Contrast
Pihalni Kvintet
Godalni kvartet Accadémia
Petra Vidmar in Katarina Kukovič, tolkala
Mešani mladinski pevski zbor Veter
Tereza Podlogar, zborovodja
Danaja Koren, solistka
Domen Koren, saksofon
Leon Firšt je pri prof. Dušanu Bavdku magistriral iz kompozicije na Akademiji za glasbo v Ljubljani. Ustvaril je več kot sto simfoničnih, komornih in solističnih skladb, ki so bile večkrat izvedene na koncertih v Sloveniji in po svetu. Je prejemnik nagrade občinstva na skladateljskem tekmovanju Keuris na Nizozemskem, 3. nagrade na mednarodnem skladateljskem tekmovanju Artistes en Herbe 2015 in Prešernove nagrade Akademije za glasbo. Njegove komorne in orkestrske skladbe redno izvajajo najbolj prepoznavni glasbeniki v sestavih, kot so Simfonični orkester RTV Slovenija, Kvintet Slowind, Komorni godalni orkester Slovenske filharmonije idr. V letu 2016 je napisal glasbo za muzikal Veronika Deseniška, ki si ga je ogledalo že več kot 25.000 gledalcev. Je prejemnik kristalnega grba za izjemne študijske uspehe Mestne občine Celje, Prešernove nagrade Univerze v Ljubljani ter glavne nagrade na mednarodnem skladateljskem tekmovanju Banaue na Filipinih. Ob stoletnici Univerze v Ljubljani je bila na osrednji slavnostni akademiji izvedena njegova, za to priložnost napisana suita Septem Artes Liberales. Napisal je glasbo za muzikal Kure po motivih Lile Prap in glasbo za dokumentarni film Divja Slovenija. Leon je aktiven jazzovski pianist in član zasedbe Funkfact.
Jakob Barbo kot pesnik deluje od gimnazijskih let, ko je izdal prvo pesniško zbirko Ki k roži (2014), od tedaj pa svojo poezijo objavlja v številnih revijah in zbornikih. S študijem na Akademiji za glasbo UL se je začel intenzivno ukvarjati z ustvarjanjem libretov oper, kantat in drugih glasbeno-scenskih del, kot so Le Petit Cafe in Pesem o ljubezni (T. Merhar), Stari ima vedno prav in Povodni mož (T.Slakan), Nepotrebna (l. Kocen), Ognjena roža (M. Nahtigal) ter drugih. Kot libretist je leta 2022 sodeloval pri naročilu nove opere Iztoka Kocena Veveriček posebne sorte, ki je od tedaj doživela že več kot 60 ponovitev po vsej Sloveniji. S Kocenom je sodeloval tudi pri nastanku opere Kit na plaži na literarno predlogo Vinka Moderndorferja.
Eva Hribernik deluje kot operna režiserka tako v slovenskem kot mednarodnem prostoru. Po končanem študiju dramaturgije na Akademiji za gledališče, radio, film in televizijo v Ljubljani je diplomirala iz operne režije na Akademiji za italijansko opero v Veroni. Režira opere klasičnega repertoarja, sodobne opere, operete, muzikale in druga glasbeno-gledališka dela za odrasle in otroke.Za delo na kulturnem in umetniškem področju je prejela mednarodno nagrado Premic lnternazionale Universum Donna 2019, ki jo je podelila strokovna mednarodna žirija Universum Academy Switzerland.
Saksofonist Domen Koren je magistriral s posebno pohvalo na Akademiji za glasbo v Ljubljani pri prof. Matjažu Drevenšku in z odliko opravil specializacijo pri prof. Vincentu Davidu na Kraljevem konservatoriju v Bruslju. Tekom študija se je izobraževal tudi v Španiji in na Finskem. Je večkratni prvonagrajenec na tekmovanjih doma in v tujini in je prejemnik akademske Prešernove nagrade. Kot solist je večkrat nastopal z Orkestrom Slovenske filharmonije, Simfoničnim orkestrom RTV Slovenija, Orkestrom Tirolskega državnega konservatorija, Komornim godalnim orkestrom Akademije za glasbo, Komornim godalnim orkestrom Slovenske Filharmonije, komornim orkestrom Gran Canarie in Orkestrom Slovenske vojske. Je eden izmed mentorjev in dirigentov mladinskega saksofonskega orkestra 505 in mednarodnega mladinskega orkestra saksofonov ADA. Aktivno ustvarja z domačimi in tujimi skladatelji, ki so mu posvetili že več svojih del, ki jih je tudi krstno izvedel. Trenutno deluje kot profesor saksofona na GŠ Franca Šturma in GŠ Konservatorija za glasbo in balet v Ljubljani. Je član Šentjakobskega gledališča v Ljubljani, s katerim je na 61. Linhartovem srečanju v preteklem letu prejel nagrado "Matiček" za najboljšo moško vlogo.
Danaja Koren je magistrirala iz glasbene pedagogike na Akademiji za glasbo v Ljubljani (2016) in diplomirala iz Glasbene pedagogike Willems (2021) na Mednarodni Federaciji Willems v Lyonu. Kot dolgoletna izkušena učiteljica nauka o glasbi in kot dirigentka vodi več glasbenih delavnic za otroke, mladino in učitelje, tako v lokalnem, kot mednarodnem prostoru. Je avtorica in soavtorica različnih znanstvenih člankov, objavljenih v glasbeno pedagoških revijah in knjigah. Trenutno je zaposlena na Katedri za glasbo Pedagoške fakultete Univerze v Ljubljani in je študentka doktorskega študija Izobraževanje učiteljev in edukacijske vede. Je mentorica pedagoške prakse in hospitacij študentov Glasbene pedagogike Akademije za glasbo v Ljubljani. Danaja je tudi aktivna pevka, članica različnih zborov v Sloveniji in tujini ter solo pevka (klasične in popularne glasbe). Nastopala je v različnih projektih in muzikalih (Mamma Mia!, Veronika Deseniška, Alpska saga in Madagascar). Je članica igralske zasedbe Šentjakobskega gledališča v Ljubljani ter avtorskega muzikala Hotel Bohemia, v katerem nastopa v glavni vlogi.
Trobilni kvintet Contrast je že dobro desetletje eden najvidnejših trobilnih sestavov na Slovenskem. Sestavljajo ga diplomanti Akademije za glasbo v Ljubljani: Gregor Turk (solo trobentač SNG Opere Ljubljana), Blaž Avbar (profesor na Waldorfski šoli Ljubljana in Glasbeni šoli Litija), Jože Rošer (solo hornist Slovenske filharmonije), Žan Tkalec (pozavnist Slovenske filharmonije) in Uroš Vegelj (dirigent in profesor na Glasbeni šoli Črnomelj). Člani zasedbe so se prvič zbrali leta 2012 in od takrat redno koncertirajo na številnih odrih po Sloveniji (Festival Lent, Festival Ljubljana, Imago Sloveniae, Glasbena mladina Slovenije) in v tujini (Nemčija, Italija, Hrvaška, Češka, Oman idr.). Repertoar kvinteta obsega skladbe iz renesanse, baroka, romantike, pa vse do ragtimea, glasbe 20. stoletja in sodobnih del, tudi novitet. Kvintet je na Tekmovanju mladih slovenskih glasbenikov TEMSIG 2013 osvojil zlato plaketo in prvo nagrado ter postal na mednarodnem tekmovanju Svirel 2014 absolutni zmagovalec v kategoriji komornih zasedb. Prvo nagrado je prejel tudi na mednarodnem tekmovanju Giovani Musicisti v Trevisu. Njegov največji uspeh je prva nagrada na mednarodnem tekmovanju Jan Koetsier v Münchnu (2014), kjer je za nagrado prejel tudi snemanje za Bavarski radio. Kvintet je v času svojega delovanja posnel dve zgoščenki in je redni udeleženec cikla Sibrass.
Pihalni kvintet združuje uveljavljene glasbenike, ki so se zbrali posebej za nastop ob 60. letnici Glasbene mladine ljubljanske.
Jana Trošt je diplomirala na Akademiji za glasbo v razredu prof. Karoline Šantl Zupan in vzporedno študirala v razredu prof. Janosa Balinta na Akademiji Franza Liszta v Budimpešti. V času šolanja je na državnih tekmovanjih TEMSIG osvojila več zlatih priznanj in prvih ter drugih nagrad. Na mednarodnem tekmovanju Praška pomlad 2009 je nastopila kot polfinalistka tekmovanja.Od 2012 je pikolistka v orkestru Slovenske filharmonije.
Jan Gričar je študij saksofona zaključil na Akademiji za glasbo v Ljubljani v razredih profesorja Matjaža Drevenška in Mihe Rogina. Izobraževanje je nadaljeval na Regionalnem konservatoriju v Versaillesu pri profesorju Vincentu Davidu, nato pa je uspešno zaključil magistrski študij na Pariškem glasbenem konservatoriju (CNSM de Paris) v razredu profesorja Clauda Delangla, kjer je prav tako opravil dodiplomski študij komorne igre pri profesorju Laszlu Hadadyju. Kot pedagog deluje na Konservatoriju za glasbo in balet v Ljubljani, kjer poučuje saksofon in komorno igro.
Andrej Zupan se je šolal na ljubljanski Srednji glasbeni in baletni šoli v razredu prof. Alojza Zupana, pri katerem je zaključil tudi diplomski (1994) in podiplomski študij (1995) na Akademiji za glasbo Univerze v Ljubljani. Deluje tudi kot dirigent Orkestra mandolina Ljubljana, Pihalnega orkestra Cerkno in Pihalnega orkestra Konservatorija za glasbo in balet Ljubljana. Od leta 2009 je umetniški vodja mednarodnega glasbenega festivala »Glasbeno poletje na gradu Podsreda«. Andrej Zupan deluje kot redni profesor za področje klarinet na Akademiji za glasbo Univerze v Ljubljani in kot profesor klarineta in dirigent pihalnega orkestra na Konservatoriju za glasbo in balet Ljubljana.
Miha Rogina je študij saksofona začel v Ljubljani pri prof. Matjažu Drevenšku, nadaljeval pa v Franciji pri prof. Jean-Yves Fourmeauju, prof. Vincent Davidu in na prestižnem CNSM de Paris pri prof. Claude Delangleu, kjer je diplomiral z najvišjimi odlikami. Miha Rogina je profesor za saksofon na Akademiji za glasbo Univerze v Ljubljani. Od leta 2013 je gostujoči profesor na univerzi Senzoku Gakuen v Tokiu, od leta 2017 pa kot gostujoči profesor predava tudi na Osaka College of Music (Japonska) in Sibelius Akademiji v Helsinkih. Profesionalno glasbeno kariero gradi tudi kot dirigent. Študij orkestrskega dirigiranja je z odliko končal na Univerzi za glasbo in upodabljajočo umetnost na Dunaju, kjer je študiral pri Johannesu Wildnerju, Bertrandu Debillyju in Urošu Lajovicu, pozneje pa je pri Thomasu Langu končal še študij zborovskega dirigiranja.
Lorenzo Contaldo je končanem študiju pri profesorju Oscarju Meani na Konservatoriju Giuseppeja Verdija v Milanu, kjer je diplomiral z odliko, svoje izobraževanje nadaljeval na lyonskem konservatoriju (CNSMD de Lyon) pod mentorstvom profesorja Carla Colomba. Zdaj deluje kot fagotist orkestra Slovenske filharmonije.
Violinistki Mojca Fortin in Beti Bratina, violistka Gea Pantner Volfand ter violončelist Zoran Bičanin so še kot študetje ustanovili Godalni kvartet Accadèmia leta 2009, tedaj pod mentorstvom profesorja Tomaža Lorenza na Akademiji za glasbo v Ljubljani. Ansambel je hitro zorel v kakovostno izvajalsko telo, saj so že v času študija za svoje umetniško delovanje prejeli Prešernovo nagrado Akademije za glasbo v Ljubljani. Poleg študija na matični akademiji so se izpopolnjevali še na seminarjih vidnih komornoglasbenih poustvarjalcev, kot so Trio di Parma, Wen-Sinn Yang, Ana Čumačenko, Nora Chastain in drugi. Po diplomi so študij komorne glasbe nadaljevali pri slovitem Carmina kvartetu, na Univerzi za glasbo in upodabljajočo umetnost v Gradcu. S svojimi nastopi navdušujejo občinstvo tako doma kot v tujini. Že leta 2010 so uspešno zastopali ljubljansko Akademijo za glasbo v okviru Slovenskega meseca na Madžarskem, s koncertoma v Budimpešti in Békéscsaba. Naslednje leto so v norveškem Berlevågu sodelovali pri izvedbi opere Heksehammeren skladatelja Ragnarja Rassmusena. Občasno so sodelovali s številnimi vidnimi solisti klasične glasbe (Mate Bekavac, Wendy Enderle-Champney, Jure Hladnik idr.), pa tudi s poljskim jazz saksofonistom Grzechem Piotrowskim ob predsedovanju Poljske Evropski uniji. Nastopali so v okviru različnih koncertnih ciklov in festivalov, kot so programi Glasbene mladine Ljubljanske in Glasbene mladine Slovenije, Metabonma, Echos Festival, Festival Bled, Festival Lent ter prireditve Fondazione musicale Santa Cecilia v Portogruaru. Posebno odmevno je bilo njihovo sodelovanje v abonmaju Veličastnih 7 Cankarjevega doma, leta 2017, kjer so z newyorško plesno skupino Bill T. Jones / Arnie Zane Dance Company v Gallusovi dvorani z velikim uspehom izvedli dela Schuberta in Ravela. Poleg tega svojo virtuoznost dokazujejo na številnih tekmovanjih, bili so finalisti tekmovanja Amici della Musica v Vidmu (Udine) ter polfinalisti mednarodnega tekmovanja Festivala Bled. So zmagovalci (2015) in tretjenagrajenci (2012) Tekmovanja Primož Ramovš.
Katarina Kukovič (Celje, 1986) je iz tolkal diplomirala na ljubljanski Akademiji za glasbo pri prof. Borisu Šurbku. Poleg poučevanja tolkal na Glasbeni šoli Domžale in na Konservatoriju za glasbo in balet v Ljubljani redno sodeluje z Orkestrom SNG Opera in balet Ljubljana in muzicira v različnih komornih zasedbah. Večkrat nastopa na državnih proslavah, sodeluje pri tolkalnih projektih (Slišati barve, Ritem življenja, »4«) in predstavah za otroke (Glasbena matica).
Petra Vidmar je profesorica za tolkala na Akademiji za glasbo in solistka v Simfoničnem orkestru RTV Slovenija. Sodeluje tudi z drugimi orkestri (Big band RTV Slovenija, Slovenska filharmonija, SNG Opera in balet Ljubljana, Orkester slovenske vojske, Policijski orkester idr.) in odličnimi glasbeniki, kot so Silence, Janez Dovč, Boštjan Gombač, Tadej Tomšič, Bojan Gorišek, Blaž Celarec, Magnifico, Laibach… Redno snema za arhiv RTV Slovenija in sodeluje pri snemanju glasbe za filme in gledališče. Njeni odmevnejši avtorski projekti so Slišati barve (2014, povezovanje slik in glasbe), Lenora (2015, preplet poezije in glasbe), Ritem življenja (2015, glasba za tolkala brez tolkal) in »4« (2018, 4 skladbe, 4 tolkalci, 4 palčke, povezane s 4-delno zgodbo). Dejavna je tudi kot komorna glasbenica – z Izidorjem Erazmom Grafenauerjem (kitara in historična strunska brenkala) kot XyloCorda, kot članica zasedbe Tetrakis (kvartet tolkalcev – Katarina Kukovič, Vito Opeka, Matevž Bajde in Petra Vidmar) in v duu Atabey s harfistko Sofio Ristič.
Mešani mladinski pevski zbor Veter je jeseni leta 1989 ustanovila Glasbena mladina ljubljanska z namenom spodbuditi zanimanje za zborovsko glasbo med ljubljanskimi srednješolci in jim ponuditi možnost za prvo izobrazbo glasu. Zbor je uspešno postavil na noge njegov prvi dirigent Marko Vatovec. Leta 1991 je vodstvo pevcev prevzela Mihaela Pihler, nasledil pa jo je Matjaž Barbo. Jeseni leta 1993 je zbor prevzela dirigentka Urša Lah in pod njenim vodstvom je Veter postal eden najboljših slovenskih mladinskih pevskih sestavov. Od septembra 2009 ga vodi Tereza Podlogar. Visoko kvaliteto zbora potrjujejo osvojene zlate plakete, prva mesta in posebne nagrade na zborovskih tekmovanjih v domovini in tujini: v Celju (1995 in 1997), Neerpeltu v Belgiji (1996 in1998), Pohlheimu v Nemčiji (1999), Corku na Irskem (2000), Budimpešti (2001), Lindenholzhausnu v Nemčiji (2001), v Splitu (2002), Prevezi v Grčiji (2002 in 2004), Arnhemu na Nizozemskem (2005), Splitu (2006), Bratislavi (2007, 2012), Herceg Novem (2016), Riminiju in Pragi (2013, 2018, srebrna plaketa). V skladu z izobraževalnim poslanstvom zbora sestavljajo koncertni program skladbe različnih glasbenozgodovinskih stilnih obdobij, pomemben poudarek je na glasbi 20. stoletja in prvih izvedbah del mladih slovenskih skladateljev. Posebno pozornost namenjajo pevci slovenski ljudski glasbi, preko posameznih pesmi pa se seznanijo tudi z glasbenim izročilom drugih narodov. Občasno se zbor posveča tudi vokalno-inštrumentalnim delom. Poleg svoje redne koncertne dejavnosti nastopi Veter vsako leto na glasbenem dogodku Glasbene mladine ljubljanske, imenovanem Zborovski pevci za zborovske pevce, na katerem se ljubljanskemu občinstvu predstavijo mladinski pevski sestavi iz Slovenije in tujine. Zbor sodeluje tudi pri različnih kulturnih projektih, glasbeno-scenskih predstavah in na seminarjih za izobraževanje zborovodij.
Tereza Podlogar je diplomirala na Oddelku za glasbeno pedagogiko na Akademiji za glasbo v Ljubljani ter zaključila študij orgel v razredu prof. Klausa Kuchlinga na Koroškem deželnem konservatoriju v Celovcu. V študijskem letu 2002/03 se je v okviru študentske izmenjave izpopolnjevala na Visoki šoli za glasbo v Kölnu (orgle pri prof. T. Mechlerju, zborovsko dirigiranje pri prof. E. Metternichu). Na področju zborovskega dirigiranja se je dodatno izobraževala pri norveškem dirigentu Ragnarju Rasmussenu. Od leta 2005 do 2009 je vodila vokalno skupino Solalei, od leta 2004 do 2010 je bila članica in korepetitorka Akademskega pevskega zbora Tone Tomšič, v sezoni 2009/10 pa je prevzela vodenje Mešanega mladinskega pevskega zbora Veter. Je tudi zborovodkinja Mladinskega pevskega zbora Glasbene šole Škofja Loka in Pevskega zbora Banke Slovenija. Poučuje orgle, klavir in nauk o glasbi v različnih glasbeno izobraževalnih ustanovah, kot organistka pa deluje v župniji Ljubljana Koseze.