Tara Korica, violončelo
Rebeka Dobravec, klavir
*
Kvartet klarinetov Accentus
Jan Ulaga, klarinet
Nina Tomić , klarinet
Lara Ramšak, klarinet
Benjamin Burger, bas klarinet
Spored:
Edvard Grieg (1843–1907):
Sonata za violončelo in klavir v a-molu, op. 36
Allegro agitato
Andante molto tranquillo
Allegro molto e marcato
*
Wolfgang Amadeus Mozart (1756–1791), prir. Sylvie Hue:
Kvartet za oboo v F-duru, KV 370
Allegro
Adagio
Rondeau: Allegro
Leon Firšt (1994):
Preludij in 4 plesi za kvartet klarinetov
Alfred Uhl (1909–1992):
Divertimento za kvartet klarinetov
Allegro
Andante sostenuto, molto espressivo
Allegro con brio
Čeprav je skladatelj in pianist Edvard Grieg danes najbolj poznan po svojih večjih orkestrskih delih, med katere gotovo sodita Klavirski koncert v a-molu ter scenska glasba k Ibsenovi drami Peer Gynt, v njegovem opusu prevladujejo krajše pesmi in klavirske skladbe. Prvo skladbo z nocojšnjega sporeda, Sonato za violončelo in klavir v a-molu, je skladatelj poklonil svojemu bratu Johnu, ki je bil ljubiteljski violončelist. Krstno sta jo izvedla skladatelj sam na klavirju in violončelist Friedrich Ludwig Grützmacher leta 1883 v Dresdnu. Živahen in hiter prvi stavek z oznako Allegro agitato vsebuje kontrastno mirno drugo temo, ki spominja na odseke iz Peer Gynta. Drugi stavek Andante molto tranquillo razkriva Griegov občutek za lirične melodije. Počasnejši tempo, ki ga uvede klavir, kmalu prevzame violončelo z ariozno melodijo. Sledi druga, prav tako lirična tema. Stavek kulminira v hitrejšem tempu in intenzivirani dinamiki, temu pa sledi povratek k začetnemu liričnemu značaju skladbe. Sonato sklepa tretji stavek Allegro molto e marcato – ta se začenja s solom v violončelu, ki deluje kot nekakšen most med drugim in tretjim stavkom, sledi mu živahni vstop klavirja. Sklepni stavek vsebuje aluzije na norveške ljudske plese.
Wolfgang Amadeus Mozart je Kvartet za oboo v F-duru napisal leta 1781 za zasedbo oboa, violina, viola in violončelo. Leto prej se je Mozart na obisku v Münchnu spoprijateljil z oboistom Friedrichom Rammom. Kvartet za oboo je tako nastal zanj, saj je Mozart v delo vključil odseke, ki so Rammu dovoljevali, da izkaže svojo virtuoznost in napredek v razvoju instrumenta – ena izmed novosti je bil visoki ton f, ki se pred tem v partu za oboo skorajda ni pojavljal. Kljub temu da je Mozart skladbo napisal za komorno zasedbo, je delo oblikoval tako, da v ospredje stopa virtuozni solistični part oboe, spremljan z godali, zaradi česar daje skladba vtis solističnega koncerta v malem. Delo seveda vsebuje tudi izseke, namenjene skupnemu ansambelskemu igranju. Živahna zunanja stavka oklepata počasnejši drugi stavek v molovski tonaliteti z elegično melodijo v partu oboe. Skladba predstavlja edino Mozartovo komorno delo za oboo, danes pa jo bomo slišali v priredbi Sylvie Hue za štiri klarinete.
Leon Firšt, ki prihaja iz glasbene družine, je skladati začel že v osnovnošolskih letih. Danes je eden največkrat nagrajenih in najbolj izvajanih slovenskih skladateljev mlajše generacije tako v Sloveniji kot tudi na tujem. Leta 2018 je na mednarodnem tekmovanju iz glasbene kompozicije v filipinskem mestu Banaue prejel veliko nagrado za skladbo The Story of Ifugao, med njegove najpomembnejše nagrade pa gotovo sodita tudi kristalni grb Mestne občine Celje in Prešernova nagrada Univerze v Ljubljani leta 2017. Med najbolj znana dela mladega skladatelja gotovo spada glasba za muzikal Veronika Deseniška, sicer pa njegov dosedanji opus obsega več kot šestdeset simfoničnih, komornih in solističnih skladb, ki so jih izvajali tudi v Avstriji, Nemčiji, Srbiji, Španiji, na Madžarskem, Nizozemskem in na Hrvaškem. Danes bomo slišali njegovo delo Preludij in 4 plesi za kvartet klarinetov.
Avstrijski skladatelj, violist in dirigent Alfred Uhl je kompozicijo študiral na Dunajski glasbeni akademiji, kjer je pozneje tudi predaval glasbeno teorijo, orkestracijo in kompozicijo. V svojih skladbah je združeval elemente neoklasicizma, atonalnosti in serializma. V njegovi glasbi je pogosto prepoznati humorne vložke, ritmično inventivnost, tematsko izpeljevanje in kompleksne harmonije. Poleg zborovskih del ter simfonične in komorne glasbe je pisal tudi filmsko glasbo, v njegovem opusu pa posebej izstopajo dela za klarinet, med katere sodi tudi 48 študij za klarinet. Nocojšnji program bo sklenil Divertimento za kvartet klarinetov, ki spada med Uhlove najbolj znane kompozicije, pa tudi najbolj izvajane kompozicije za klarinet nasploh. Skladbo v tristavčni strukturi je Uhl napisal leta 1942 za klarinetiste iz orkestra Dunajskih filharmonikov.
Monika Marušič
Tara Korica je pričela igrati violončelo že pri štirih letih. Osnovno glasbeno šolo je končala v Kamniku, nato pa nadeljevala pri profesorju Igorju Mitroviču na Celovškem konservatoriju. Poleg obiskovanja ur violončela je aktivno sodelovala v akademskem godalnem kvartetu pod mentorstvom prof. Briana Finlaysona. Leta 2018 je matururala na Gimnaziji Rudolfa Maistra v Kamniku in na konservatoriju ter opravila sprejemni izpit na Akademiji za glasbo v Ljubljani. Na Temsigu 2018 je dosegla srebrno plaketo. Študira pri profesorju Milošu Mlejniku, svoje znanje pa nadgrajuje tudi na različnih mojstrskih seminarjih profesorjev, kot so: Enrico Dindo, Reinhard Latzko, Wen-Sinn Yang, Julian Stecket, Stephan Braun idr. Poleg akademskih orkestrov igra tudi v orkestru Cantabile in kot substitutka v Slovenski filharmoniji. Je članica klavirskega tria TRN, v katerem igrata tudi Neža Nahtigal in Rebeka Dobravec. Trio je prejel tretjo nagrado na mednarodnem tekmovanju OPUS 2021, gostoval je v Bruslju ter nastopal v sklopu Solo e da Camera in Glasbene mladine Slovenije.
Rebeka Dobravec se je leta 2014 vpisala na Konservatorij za glasbo in balet Ljubljana v razred prof. Tadeja Horvata, kjer je maturirala z odliko. Leta 2018 je z vsemi točkami opravila sprejemne preizkuse na Akademiji za glasbo v Ljubljani, kjer od tedaj študira klavir v razredu prof. Tatjane Ognjanovič. Pogosto nastopa kot solistka in kot članica različnih komornih skupin. V letih 2016 in 2020 se je predstavila v ciklu Ob klavirju, posnetki njenega igranja na koncertih pa so bili predvajani tudi v oddajah radia ARS. Od leta 2019 igra z Nežo Nahtigal in Taro Korica v klavirskem Triu TRN, ki je bil v lanski sezoni izbran za nastope v sklopu ciklov Solo e da camera in GM oder. Na mednarodnem virtualnem tekmovanju OPUS 2021 so osvojile tretjo nagrado. Predstavile so se tudi v Bruslju in na Dunaju. V letu 2021 je Rebeka začela sodelovati tudi z basbaritonistom Dimitrijem Savićem, junija 2022 sta osvojila drugo nagrado na mednarodnem tekmovanju SGSM v kategoriji samospevi. Zaradi svojih dosežkov je od leta 2018 štipendistka Mestne občine Ljubljana.
*
Kvartet klarinetov Accentus je začel delovati leta 2019 na Akademiji za glasbo v Ljubljani pod mentorstvom red. prof. Jožeta Kotarja. Kvartet sestavljajo študenti klarineta Jan Ulaga, Nina Tomič, Lara Ramšak in Benjamin Burger. Na tekmovanju mladih slovenskih glasbenikov TEMSIG 2021 so prejeli zlato plaketo in tretjo nagrado v kategoriji komornih skupin s pihali. Kot kvartet so že izvedli več uspešnih koncertov, med drugim so tudi nastopili na festivalu Poletje v Celju, v koncertnem ciklu Akademije za glasbo v Ljubljani Solo e da camera ter na ostalih posameznih koncertih po Sloveniji.