GLASBENA ULICA

Glasbena ulica, 5.2.2024

Kristijan Kmet, tolkala
*
Duo
Ema Krečič, violončelo
Sara Köveš, klavir

Spored:

Kristijan Kmet (2006):
Persistence za mali boben

* krstna izvedba

Keiko Abe (1937):
Variations on Japanese Children’s songs 
(Variacije na otroške japonske pesmi) 

Michio Kitazume (1948):
Side by Side (Stran ob stran) 

Johann Sebastian Bach (1685–1750):
Suita za lutnjo, BWV 996 (priredba za marimbo)
V. Bourree
VI. Gigue

Nebojša Jovan Živković (1962):
To the Gods of Rhythm (Bogovom ritma) za djembe in glas

*
Matija Krečič (1988): 
Sonata za violončelo in klavir
2. Nocturno

Johannes Brahms (1833–1897): 
Sonata za violončelo in klavir št. 2 v F-duru, op. 99
Allegro vivace
Adagio affettuoso 
Allegro passionato 
Allegro molto

Kristijan Kmet je tolkalec, ki igra tolkala na Konservatoriju za glasbo in balet Ljubljana pod mentorstvom prof. Jožeta Bogolina, pred tem pa se je učil pod mentorstvom prof. Francija Krevha ter prof. Tilna Zakrajška.
Na TEMSIG-u leta 2020 je osvojil zlato plaketo, leta 2023 pa zlato plaketo in drugo mesto. Na tekmovanju Bolero je osvojil tretjo nagrado, na Schlagwerk Competition v Halleinu drugo nagrado, na tekmovanjih PAS Italy ter First Keiko Abe online competition pa je bil finalist. Redno se udeležuje seminarjev pri pomembnejših tolkalcih, kot so: Katarzyna Mycka, Ludwig Albert, Nebojša Jovan Živkovič, Brian Barker, Nick Woud, Aleksandra Šuklar, David Christopher Panzl, Pei Ching Wu, Shiniti Ueno, Tatiana Koleva ter mnogo drugih.

*

Violončelistka Ema Krečič (rojena 1998) nadaljuje magistrski študij na Univerzi Mozarteum v Salzburgu v razredu prof. Clemensa Hagna. Nanjo in na njen študij violončela so pomembno vplivali tudi profesorji Igor Mitrović, Karmen Pečar, Enrico Bronzi, Damir Hamidullin in Jaka Stadler. Za svoje študijske dosežke je prejela Prešernovo nagrado Akademije za glasbo Univerze v Ljubljani. Ema je zmagovalka več državnih in mednarodnih tekmovanj, med njimi Sir Ian Stoutzker Prize (2023), Musica Goritiensis (2022), TEMSIG (2021), Petar Konjović (2019). Junija 2022 je na tekmovanju Concorso Mainardi univerze Mozarteum dosegla drugo nagrado. Pogosto nastopa kot solistka s profesionalnimi orkestri doma in v tujini, poleg tega pa aktivno sodeluje tudi v različnih komornih zasedbah (Klavirski trio Janus, Duo Köveš-Krečič, Kvartet violončel Cédez ter Klavirski trio Adelante). Redno ima komorne recitale v okviru organizacij Glasbena mladina ljubljanska, GM Oder, Nei Suoni die Luoghi, Piranski glasbeni večeri idr. Izpopolnjevala se je tudi na seminarjih pri priznanih profesorjih, kot so: Jens-Peter Maintz, Julian Steckel, Marc Coppey, Philippe Muller, Reinhard Latzko, Giovanni Gnocchi, Marco Testori idr. Poleg študija posveča svoj čas tudi petju, od leta 2015 do 2021 je bila članica več dekliških zborov, od leta 2016 pa se uči tudi solopetje pri prof. Barbari Nagode. Ema Krečič igra na italijanski violončelo, ki je bil nekoč last prof. Heinricha Schiffa. Izdelal ga je Angelo Radrizzani leta 1932.

Sara Köveš (rojena 1998) je svojo glasbeno pot začela z osmimi leti na Glasbeni šoli Lendava pod mentorstvom Eme Šertel in nato Hajnalke Magyar. Po uspešno končanem šolanju se je vpisala na Konservatorij za glasbo in balet v Mariboru, kjer jo je štiri leta poučevala Lidija Maletić, medtem pa se je nekaj časa vzporedno izobraževala tudi na Akademiji za glasbo in upodabljajočo umetnost v Gradcu. Leta 2017 je z odliko maturirala iz klavirja, oktobra istega leta pa je prejela diplomo dr. Romana Klasinca, ki jo podeljujejo najuspešnejšim dijakom za izjemne umetniške dosežke v času šolanja na konservatoriju. Študij je nadaljevala na Akademiji za glasbo v Ljubljani v razredu Aleksandra Serdarja, v okviru študijske izmenjave pa se je izpopolnjevala tudi na Visoki šoli za umetnost v Zürichu pri Eckartu Heiligersu. Je prejemnica nagrad z državnih (TEMSIG) in mednarodnih tekmovanj (Jurica Murai, Banjalučki bijenale, Roma international piano competition, Ohrid pearls). Nastopila je tudi v polfinalu tekmovanja Società Umanitaria 2019 v Milanu. Večkrat je nastopala na slovenskih klavirskih dnevih (EPTA), kot solistka z godalnim kvartetom in orkestrom konservatorija v Kazinski dvorani SNG Maribor ter s Simfoničnim orkestrom RTV Slovenija pod taktirko Catherine Larsen-Maguire v Slovenski filharmoniji. Nastopala je tudi v ciklu koncertov Glasbene mladine ljubljanske, Glasbene mladine Slovenije, Hommage a Franz Liszt, Pianissimo, Mladi virtuozi (Festival Ljubljana), Solo e da camera, Piano city Pordenone, na Festivalu Lent in Festivalu Arsana ter svoje znanje izpopolnjevala na seminarjih pri  priznanih profesorjih (Jasminka Stančul, Saša Gerželj Donaldson, Zuzanna Niederdorfer, Ruben Dalibaltayan, Đuro Tikvica, Håkon Austbø, Epifanio Comis, Rita Kinka idr.).

Duo Köveš-Krečič sestavljata pianistka Sara Köveš in violončelistka Ema Krečič. Spoznali sta se na Akademiji za glasbo v Ljubljani, kot duo pa igrata od leta 2018. Redno imata recitale v okviru Glasbene mladine ljubljanske, februarja 2023 pa sta imeli kar pet recitalov v različnih krajih po Sloveniji v organizaciji Glasbene mladine Slovenije. Septembra 2022 sta posneli skladbo z naslovom Geschpräche mit Franz Peter skladatelja Matije Krečiča, ki je bila napisana prav zanju in bila premierno izvedena v Rdeči dvorani na Magistratu maja 2022.


Prihajajoči koncerti

| | MAR 6 SRE

Dobimo se, 6.3.2024

Leon Ravnikar, kitara · Diana Marković, klarinet 19:30, Rdeča dvorana Magistrata
| | MAR 11 PON

Prisluhnimo, 11.3.2024

Taja Rijavec, harfa · Godalni kvartet Perpetuum 19:30, Mestni muzej Ljubljana
| | MAR 12 TOR

PETER IN VOLK, 12.3.2024

Policijski orkester 10:30, Linhartova dvorana Cankarjevega doma
| | MAR 13 SRE

PETER IN VOLK, 13.3.2024

Policijski orkester 10:30, Linhartova dvorana Cankarjevega doma
| | MAR 19 TOR

Ob klavirju, 19.3.2024

Marija Jovanović · Dora Dresler 19:30, Slovenska filharmonija, dvorana Slavka Osterca

Na sporedu


| | FEB 5 PON

Povej naprej