18.01.2011 - Turjaške muze

Pozor, odpri v novem oknu. natisni

Glasbena mladina ljubljanska
Turjaške muze
torek, 18.1.2011. ob 19, 30h Mestni muzej Ljubljana

Dean Delgiusto, harmonika
*
Godalni sekstet

V torek, 18. januarja smo v dvorani Mestnega muzeja Ljubljana lahko prisluhnili še enemu izvrstnemu koncertu iz cikla komornih koncertov Turjaške muze, v organizaciji Glasbene mladine ljubljanske.

V prvem delu koncerta se je predstavil mladi harmonikar Dean Delgiusto, ki je vsako skladbo tudi z besedami na kratko predstavil in jo s tem približal poslušalcem. Nastop je začel s Fantazijo Jana Pieterszona Sweelincka. Delo je predstavil s solidno tehniko, jasnim vodenjem glasov v polifoniji, natančnim in skladnim fraziranjem ter domiselno oblikovano dinamiko. Sledila je skladba Dinozavri za harmoniko in posnetek Arneja Nordheima s programsko, skoraj onomatopejsko zasnovo. Izvajalec ob elektronskem posnetku igra na harmoniko z različnimi tehnikami kot so cluster, glissando, tremolo, trilčki, pasaže, kar ustvarja zanimive in zelo slikovite učinke. Delgiusto je skladbo predstavil tehnično prepričljivo in vsebinsko bogato. Sledile so tri sonate Domenica Scarlattija: Sonata v d-molu, K1; Sonata v A-duru, K208 in Sonata v d-molu, K517. Izvedbe so bile tehnično in slogovno korektne, pohvalil bi predvsem Delgiustovo muzikalnost in zelo prefinjen ter sproščen nastop.

V drugem delu koncerta smo lahko prisluhnili godalnemu sekstetu Petra Iljiča Čajkovskega Spomin na Firence, op. 70. Izvedli so ga Matjaž Bogataj in Nina Pirc na violinah, Nejc Mikolič in Mateja Ratajc na violah ter Maruša Bogataj in Jošt Kosmač na violončelih. Skladba od izvajalcev zahteva izvrstno tehniko, usklajenost in predvsem veliko muzikalnosti in temperamenta. Mladi glasbeniki so se predstavili z natančnim in poglobljenim pristopom. Njihov zvok je bil homogen, čeprav so tudi posamezni solisti lepo izstopili. Intonacija je bila vedno čista, barva svetla in polna ter zelo prijetna. Ansambel je igral časovno, dinamično in barvno usklajeno, skoncentrirano in sproščeno, uživajoč v muziciranju. Pri tej skladbi in izvedbi le-te bi lahko rekli, da so, tako skladatelj kot tudi tokratni izvajalci, zadeli pravi italijanski temperament, kar seveda pomeni, da je bila izvedba brilijantna. Navdušeno občinstvo je z bučnim aplavzom doseglo ponovitev zadnjega stavka.

Komorne zasedbe naših mladih glasbenikov, večinoma študentov Akademije za glasbo v Ljubljani, kažejo izjemno visoko tehnično in umetniško raven. Zato jim želim še veliko uspehov v skupnem in solističnem muziciranju. Prav tako pa se moram s hvaležnostjo spomniti Glasbene mladine ljubljanske, ki mladim glasbenikom omogoča toliko nastopov, na katerih brusijo svoje talente in pridobivajo dragocene izkušnje, ki jih bodo potrebovali pri nadaljevanju svoje glasbene poti.

Tomaž Gržeta

.