18.04.2011 - Prisluhnimo

Pozor, odpri v novem oknu. natisni

Glasbena mladina ljubljanska, Prisluhnimo v Križankah
ponedeljek 18.4.2011. ob 19.30h, Viteška dvorana Križank

Nina Tafi, angleški rog in oboa
Bojana Karuza, klavir
*
Mihela Brecelj, violina
Danijel Brecelj, klavir

V ponedeljek, 18. aprila, je Glasbena mladina ljubljanska v Viteški dvorani Križank priredila koncert iz cikla Prisluhnimo v Križankah.

V prvem delu koncerta se je predstavila Nina Tafi, študentka tretjega letnika oboe na Akademiji za glasbo v Ljubljani, pri prof. Mateju Šarcu. Njena korepetitorka je bila izvrstna pianistka, prof. Bojana Karuza.

Prvo delo na sporedu je bil Donizettijev Concertino za angleški rog. Solistka je na začetku pokazala precej treme in nezbranosti, zato njen ton ni bil ravno kvalitetno oblikovan, nekaj težav pa je imela tudi s tehničnimi nalogami, recimo pasažami. Izvedba je bila precej neizrazita, tudi zaradi relativno monotone in neizdelane dinamike.

Sledila je precej boljša izvedba Brittnovih Temporal Variations za oboo in klavir. Tu je bila Nina Tafi veliko bolj zbrana. Njen ton je bil veliko lepše tvorjen, njena izvedba bolj prepričljiva. Skladba sama ponuja precej raznovrsten materijal, vendar kljub temu ni pretirano zanimiva. Zato tudi razgibane ritmične sheme, raznovrstni učinki in odseki, v katerih solist lahko razkazuje predvsem svojo tehniko, niso učinkovali dovolj izvirno in zanimivo. Žal je izbira programa precej prispevala k temu, da nastop mlade oboistke ni pustil vtisa, kakršnega bi si želela tako izvajalka, kot tudi poslušalci.

Pomembno je izbrati program, s katerim se glasbenik lahko pokaže v najboljši luči in predstavi svoje vrhunske dosege. S tem seveda upraviči številne prejete nagrade in dokaže svojo tehnično podkovanost in smisel za interpretacjo. Nini Tafi torej želim čim več priložnosti za javne nastope, na katerih bo lahko pokazala več, kot ji je uspelo pokazati tokrat.

V drugem delu koncerta sta se predstavila violinistka Mihela Brecelj, študentka tretjega letnika na Univerzi za umetnost v Berlinu v razredu prof. Tomaša Tomaševskega in pianist Danijel Brecelj, ki je študent drugega letnika podiplomskega študija na Conservatoire National Superieur de Musique et Danse de Paris, pod mentorstvom prof. Rogerja Muraroja.

Nastop sta začela z izvedbo Brahmsove Sonate za violino in klavir številka dve v A-duru, op. 100. Oba sta pokazala izvrstno tehniko, popolno medsebojno usklajenost v agogiki, dinamiki in barvi. Izvedba je bila temperamentna, poglobljena in povedna ter slogovno povsem primerna.

Sledila je skladba Poeme pour violon et piano Ernesta Chaussona. Violinistka je z lepim tonom podajala spevno in v popolnem legatu vodeno melodijo, tudi pianist je pokazal skladno fraziranje in prijetno barvo. Dvoje povsem različnih glasbil se je dopolnjevalo v prijetnem dialogu in enakovredno prinašalo glasbeno vsebino z veliko občutka za slog. Koncertanta sta se izkazala tudi z dramatičnimi stopnjevanji dinamike in temperamentno ter povsem usklajeno medsebojno komunikacijo.

Zadnja na sporedu je bila skladba Subito Witolda Lutoslawskega. Zahtevno delo, ki sta ga brat in sestra izvedla zelo natančno, tehnično brezhibno in zelo energično. Mladima glasbenikoma je uspelo lepo poudariti kontraste med vsebinsko in občutenjsko različnimi odseki skladbe in posamezne odseke povezati v skladno, oblikovno zaokroženo celoto.

Lahko jima čestitam za izvrsten nastop! Na slogovno različnih delih sta namreč pokazala visoko tehnično raven in globoko razumevanje glasbene vsebine.

Tomaž Gržeta.

.