30.03.2011 - Ob klavirju

Pozor, odpri v novem oknu. natisni

Glasbena mladina ljubljanska, Ob klavirju
sreda, 30. 3. 2011 ob 19:30, Viteška dvorana Križank

Monika Toman, klavir
*
Tanja Činč, klavir

Viteška dvorana Križank je v sredo, 30. marca gostila še en izvrsten koncert iz cikla Ob klavirju, ki ga organizira Glasbena mladina ljubljanska.

V prvem delu koncerta je nastopila Monika Toman, študentka tretjega letnika klavirja na Akademiji za glasbo v Ljubljani, kjer študira pri prof. Hinku Haasu. Svoj nastop je začela z Beethovnovo Sonato za klavir v As-duru, op.110. Pokazala je dobro tehniko in skladno vodenje melodije ob diskretni spremljavi. Glasbeno gradivo je podajala transparentno, z jasnimi pasažami in poudarki. Izvedba je bila prefinjena, slogovno primerna, umirjena in zbrana. Monumentalna fuga, s katero se sonata zaključi, je izzvenela z zelo lepo izdelano dinamiko in agogiko, pregledno polifonijo in z veliko temperamenta.

Sledila je Sonata številka 5 v C-duru, op.135 Sergeja Prokofjeva. Tomanova je pokazala izjemno natančno tehniko in smisel za oblikovanje detajlov. Fraze je povezovala v smiselno povedno celoto. Njena notranja energija, zunanja umirjenost in zbranost so botrovale izrazito uspešni izvedbi.

Monika Toman je očitno zelo obetavna mlada glasbenica. Zdi se, da ji najbolj ustreza repertoar, ki zahteva zbranost in natančnost, kar je s tokrat predstavljenim programom povsem dokazala in očarala poslušalce in nam podarila še eno Prokofjevovo delo kot dodatek.

Po premoru je nastopila Tanja Činč, dijakinja 4. letnika Konservatorija za glasbo in balet v Ljubljani, kjer jo klavir uči prof. Lidija Malahotky Haas. Ob pogledu na program, in ob zavedanju, da gre za še zelo mlado izvajalko, sem bil precej skeptičen. Za koncert si je namreč izbrala zelo zahteven repertoar. Vendar je Tanja Činč s svojim izjemnim nastopom podrla vse moje dvome in navdušila tako mene, kot tudi poslušalce. Najprej je izvedla Beethovnovo Sonato številka 8 v c-molu, op. 13 - “Patetična”. Pokazala je izvrstno tehniko, lep ton, natančnost in zbranost ter veliko muzikalnosti.

Sledilo je popolno presenečenje: Chopinov op. 22, ki ga tvorita lirični in spevni Andante spianato in temperamentna in tehnično izjemno zahtevna Velika briljantna poloneza. V prvem stavku sem občudoval lepo vodenje melodije, lahkotne okraske in pasaže, skladni rubato in lepo izdelano dinamiko, kar je vse prispevalo k lirični povednosti tega stavka. Sledila je Poloneza, v kateri se je pianistka spopadla s celotnim diapazonom tehničnih problemov: od hitrih pasaž, skokov, igranja v paralelnih oktavah in sekstah. Vse to se seveda dogaja v zelo hitrem tempu! Tanja Činč je skladbo izvedla na visoki tehnični ravni, z izjemno zbranostjo in natančnostjo, kar je že pri odraslih glasbenikih občudovanja vredno, torej je toliko težje opisati navdušenje ob pogledu na sedemnajstletnico, ki z lahkoto izvaja eno najzahtevnejših Chopinovih del. Po glasnem aplavzu sicer maloštevilnega občinstva, je zaigrala še dva dodatka.

Obema mladima pianistkama želim še veliko uspeha pri nadaljnjem študiju in čim več uspešnih javnih nastopov.

Tomaž Gržeta

.