18.02.2011 - Ob klavirju

Pozor, odpri v novem oknu. natisni

Glasbena mladina ljubljanska – Ob klavirju
18.2.2011. ob 19.30h Viteška dvorana Križank

Ana Semič Bursać, klavir
*
Damjan Brcar, klavir

V petek, 18. februarja sta se v Viteški dvorani Križank predstavila izvrstna mlada pianistka in pianist. V sklopu cikla Ob klavirju, v organizaciji Glasbene mladine ljubljanske, sta nastopila Ana Semič Bursać in Damjan Brcar.
Ana Semič Bursać je študentka 3. letnika klavirja pri prof. Dubravki Tomšič Srebotnjak na Akademiji za glasbo v Ljubljani. Prejela je že več nagrad, zahvaljujoč svojim uspehom je tudi štipendistka Mestne občine Ljubljana.
Nastop je začela prepričljivo, z izvedbo Klavirskih skladb, op. 118 Johannesa Brahmsa. Navkljub nekaterim manjšim napakam je pokazala dobro tehniko in skladno fraziranje. Opozoril bi le na nekoliko pregrob in ne dovolj masiven forte. Vse miniature je predstavila zelo izrazno, doživeto, z velikim dinamičnim in barvnim razponom. Posledično je bila izvedba, hkrati z njeno zbranostjo, zares kvalitetna. Sledili sta dve Etude-Tableaux, št. 5 in 9, iz op. 33 Sergeja Rachmaninova. Ana Semič Bursać je tudi tukaj pokazala zavidljivo tehnično raven, polno in bogato barvno lestvico, izenačeno in usklajeno dinamiko v basu in diskantu. Melodične linije so bile široko izpete, izvedba na splošno polna temperamenta, scenska prezenca pianistke pa je odražal zbranost in umirjenost. Vsekakor izvrsten nastop obetavne pianistke, ki ji želim še veliko uspeha.

V drugem delu koncerta se je predstavil Damjan Brcar, ki klavir študira pod mentorstvom prof. Tatjane Ognjanovič na Akademiji za glasbo v Ljubljani. Je izkušen, temperamenten in večkrat nagrajeni mladi glasbenik, ki je tudi tokrat ponudil kvaliteten nastop.

Najprej je zaigral Bachovo Fantazijo in fugo v a-molu, BWV 944, kjer je pokazal virtuozno tehniko, visoko kulturo udarca in skladno fraziranje ter vodenje melodij v polifonem stavku. Sledil je cikel Sedmih fantazij za klavir, op. 116 Johannesa Brahmsa. Brcar je tudi tu pokazal popolno sproščenost, tudi pri reševanju tehnično bolj zahtevnih nalog, posebej pa je izstopala široka barvna in dinamična lestvica. Poleg lepega tona je pohvalna tudi slogovno izrazita interpretacija, z zelo dramatičnimi gradacijami in skladnim, vidno poglobljenim in doživetim scenskim nastopom. Pianista je po izvrstnem nastopu aplavz ponovno povabil na oder. Za dodatek je, z zelo prefinjenim občutkom za poosebljeno interpretacijo, izvedel Chopinov Preludij v e-molu. Damjanu Brcarju želim uspešno nadaljevanje študija in še veliko uspešnih nastopov.

Tomaž Gržeta



.