18.05.2011 - Mladi mladim

Pozor, odpri v novem oknu. natisni

Glasbena mladina ljubljanska,

KONCERT CIKLA MLADI MLADIM, 18. maja 2011

V Klubu Cankarjevega doma sta v sklopu cikla Mladi mladim, ki ga organizira Glasbena mladina ljubljanska, nastopila dva glasbena sestava: Klavirski trio mladih zmagovalk TEMSIG 2011 in duo v sestavi saksofon – klavir.

V klavirskem triu, ki smo ga tokrat slišali, igrajo: Ana Čop – klavir (razred: prof. Jožica Prus), Marija Slak – violina (razred: prof. Helfried Fiester) in Zala Vidic – violončelo (razred: prof. Ana Arh).

Glasbenice so učenke Glasbene šole v Novem mestu, njihova mentorica za komorno igro je prof. Ana Arh. Čeprav muzicirajo kot komorna skupina, torej kot klavirski trio, komaj pol leta, so prejele že vrsto pomembnih nagrad in so se visoko uvrstile na tekmovanju.

Tokrat so v Klubu Cankarjevega doma zaigrale klavirski trio št. 39 v G-duru Josepha Haydna in nato še prvi in šesti stavek Klavirskega tria Dumky Antonina Dvořaka.

A najprej naj omenim posebnost tega mladega dekliškega ansambla: igrajo namreč na pamet!

Že v prvem stavku Haydnovega tria (Andante) je bilo zaznati skrbno tonsko diferenciacijo posameznih partov, sicer pa je bilo v nadaljevanju opaziti lepo medsebojno prilagajanje, sproščeno igro, ustrezno agogiko in tudi užitek v medsebojnem tonskem prilagajanju, nekaj malih tehničnih težav je bilo zaznati le mestoma v izvedbi klavirskega parta. S pravcatim muzikalnim žarom so mlade glasbenice nadaljevale tudi v predstavitvi obeh muzikalno sijajnih stavkov Dvořakovega tria: vseskozi skrbno vodena melodika, muzikalno oblikovanje celote, lepota zvoka v zavzeti komorni soigri.

Tokrat so se dekleta po navdušenem aplavzu v Klubu Cankarjeva doma poslovile še s kratkim, salonsko obarvanim dodatkom. Mlademu ansamblu želimo še naprej uspešno in zavzeto komorno muziciranje in še mnogo javnih predstavitev na različnih odrih!

 

Drugi del tokratnega sporeda sta pripravila saksofonist Janez Uršej in pianist Marko Kanalec. Naj ju predstavimo!

Saksofonist Janez Uršej se je glasbeno izobraževal na Glasbeni šoli Fran Korun Koželjski – Velenje ter nato na Dunaju, izpopolnjeval se je pri raznih priznanih domačih in tujih profesorjih saksofona, bil je član številnih komornih zasedb doma in na tujem ter je prejel vrsto nagrad, prav tako doma in na tujem.

Pianist Marko Kanalec je pričel z učenjem klavirja v Tolminu, nadaljeval pa v Velenju, študiral je tudi orgle. Tudi on je prejel vrsto priznanj na tekmovanjih doma in v tujini, študij klavirja pa nadaljuje v avstrijskem Grazu.

V izvedbi saksofonista Janeza Uršeja in pianista Marka Kanalca smo tokrat najprej slišali dve priredbi za to zasedbo. Bachovo Sonato za flavto in basso continuo v C-duru je za zasedbo saksofon-klavir priredil Marcel Mule. Zdi se, da smo slišali tako rekoč "stilno neoporečno izvedbo": zvečine ravni ton melodike v saksofonu in diskretno klavirsko soigro z mininalno rabo pedala.

Sledila je še druga priredba za to zasedbo in sicer je delo Roberta Schumanna z naslovom Adagio in allegro za rog in klavir, op. 70, priredil za saksofon Alain Bouhey.

Interpretacija te skladbe je bila izrazito romantična, dinamično razigrana, tonsko bogata, tudi romantično zanesena v obeh partih.

Sledila je še izvedba dela Divertimento v treh stavkih za alt saksofon in klavir, ki ga je leta 1964 napisal skladatelj Roger Boutry. Prvi stavek (Allegro ma non troppo) je izrazito ameriško obarvan, poln ritmičnih zanimivosti, kontrasten v spevnosti in otožnosti je drugi stavek (Andante), ki zaključi z obširnima solističnima kadencama, najprej v klavirskem partu, nato v solo – saksofonskem partu, kar vodi v živahen, virtuozen, dopadljiv zaključek Presto. Igra obeh glasbenikov nas je navdušila: bila je suverena, tehnično dovršena, tudi muzikalno primerno občutena. Slišali smo odličen primer komorne soigre tako pri stilni raznolikosti, kot po medsebojnem muzikalnem prilagajanju in skrbno pretehtanem skupnem muziciranju saksofona in klavirja.

Milena Nograšek

23.05.2011

.