12.05.2011 - Dobimo se na Magistratu

Pozor, odpri v novem oknu. natisni

DOBIMO SE NA MAGISTRATU,
KOMORNI KONCERT DNE 12. MAJA 2011


Glasbena mladina ljubljanska med drugim že vrsto let pod simpatičnim naslovom "Dobimo se na Magistratu" pripravlja cikel nastopov mladih glasbenikov v Rdeči dvorani Magistrata.
Dne 12. maja 2011 sta se v tem ciklusu predstavili dve komorni skupini, ki delujeta pod mentorskim vodstvom prof. Tomaža Lorenza, prva študira na Konservatoriju za glasbo in balet v Ljubljani, druga pa na Akademiji za glasbo.

V Klavirskem triu Konservatorija za glasbo in balet igrajo: Anamarija Beguš – klavir (razred prof. Tatjane Bratuž), Ana Krpan – violina (razred prof. Armina Seška), Katarina Kozjek – violončelo (razred prof. Karmen Pečar).

Uvodna točka je bil Elegični trio št. 1 v g-molu Sergeja Rahmaninova. Delo je izjemno zahtevno tako po tehnični kot po interpretacijski plati, slišali pa smo tako rekoč vrhunsko izvedbo: intenzivno v muzikalnem izrazu, intonančno brezhibno, bogat poznoromantični zvok, značilen za Rahmaninova, pa je še posebno karakterističen v zelo zahtevnem klavirskem partu.
V glasbenih točkah, ki so sledile v prvem delu koncertnega večera, smo slišali še štiri pesmi za zasedbo "klavirski trio in sopran", ki jih je ustvaril Ludwig van Beethoven, triu pa se je pridružila sopranistka Marjeta Cerar (razred prof. Mateje Arnež Volčanšek). Slišali smo švedsko, rusko in dve škotski pesmi za omenjeno zasedbo. Sopranistka ima lep glas,tu in tam pa vendar nekaj pripomb na celotno interpretacijo in vtis: glede na tekst uspavanke (švedska pesem) bi pričakovali več poglobljenosti in dinamično izvedbo v pianu, igrivost in pravcati "ljudski duh" je prišel najbolj do izraza pri drugi škotski pesmi, a zvočno razmerje omenjene zasedbe ni bilo najboljše (ruska pesem), morda je temu kriva tudi akustika te dvorane.
V isti izvedbi klavirskega tria KGB in sopranistke Marjete Cerar je nato zazvenela še Elegija skladatelja Julesa Masseneta. Do izraza je prišla uvodna otožnost, bolečina, nato pa so glasbenice v dramatičnem stopnjevanju odlično zaključile svoj nastop na Magistratu.


Drugi del sporeda je pripravil Godalni kvartet Accadémia, v katerem igrajo: Mojca Fortin, violina (mentor red.prof. Dejan Bravničar), Beti Bratina – violina (mentor izr.prof. Monika Skalar), Gea Pantner Volfand – viola (mentor doc. Mile Kosi) in Zoran Bičanin – violončelo (mentor red.prof. Miloš Mlejnik). V njihovi izvedbi smo slišali Godalni kvartet v F-duru, op. 18, št. 1 Ludwiga van Beethovna. Že v zelo obsežnem uvodnem stavku (Allegro con brio) je v njihovi izvedbi prišla do izraza vrsta odlik tega ansambla: intonančno čista in zvočno enovita igra ter logična, skrbno pretehtana dinamika v vsakem posamičnem partu in v skupni igri.

Drugi stavek nosi oznako Adagio affetuoso ed appassionato. Uvede ga čudovita, dolgosapna vodilna melodika v partu 1. violine, ki preide nato v sijajno barvno stopnjevanje, ki ga ta zasedba omogoča. Skrbno pretehtana in oblikovana dinamika ter celovitost izraza v smislu muzikalne intenzitete ni v prepričljivi soigri popustila niti za trenutek!
Tretji stavek (Scherzo, Allegro molto) in četrti stavek (Allegro) vsebujeta tudi nekaj več igrivosti v izrazu, seveda pa tudi ne manjka polifonskih izpeljav. Vsekakor: zvočno in izrazno skrbno pretehtana izvedba Beethovnovega zahtevnega komornega dela v celoti!


Predstavitev obeh ansamblov potrjuje visoko strokovno raven našega glasbenega izobraževanja tako na srednji kot na visoki stopnji. Vsekakor gre zahvala dobrim glasbenim pedagogom, pri katerih študirajo učenci in študenti. Posebna čestitka pa tokrat še zlasti prof. Tomažu Lorenzu, ki primerno animira vsakega posameznika in celotno komorno skupino odlično pripravi.


Milena Nograšek
16.5.2011

.