15.12.2011 - Dobimo se na Magistratu

Pozor, odpri v novem oknu. natisni

Dobimo se na Magistratu
Koncert v Rdeči dvorani Magistrata, 15. decembra 2011

V nizu koncertov, ki jih organizira Glasbena mladina ljubljanska, smo 15. decembra 2011 v Rdeči dvorani Magistrata v Ljubljani prisluhnili izvedbam skladb, ki so jih pripravili štirje mladi glasbeniki: Žan Tkalec igra pozavno, spremljala ga je pianistka Nika Tkalec, Nejc Mikolič pa igra violo, spremljala ga je pianistka Franja Gomboc.
Žan Tkalec (rojen 1991) se je glasbeno izobraževal pri učitelju Franciju Arhu na Glasbeni šoli Krško, pri prof. Alešu Šnoflu na Srednji glasbeni in baletni šoli v Ljubljani, sedaj pa je študent 2. letnika pozavne na Akademiji za glasbo, njegov profesor je Dušan Kranjc. Pianistka Nika Tkalec je po zaključku šolanja na Srednji glasbeni in baletni šoli v Ljubljani, kjer je bil njen profesor Janez Lovše, študij klavirja nadaljevala na Akademiji za glasbo v razredu izr. prof. Tomaža Petrača in je sedaj absolventka. Oba glasbenika sta dobitnika številnih nagrad.

V izvedbi pozavna – klavir smo tokrat slišali štiri glasbena dela. V uvodni Fantaziji skladatelja Sigismonda Stojowskega sta izvajalca predstavila delo v širokem dinamičnem razponu in ob lepem oblikovanju glasbenega fraziranja. Poudarki izraznih različnosti v posameznih delih skladbe so bili izvedeni prepričljivo. Tudi klavirski part je oblikovan zelo zahtevno in ga je pianistka izvedla tehnično in muzikalno skrbno pretehtano.
Sledilo je delo Koral, kadenca in fugato, napisal ga je skladatelj Henri Dutilleux. Izvedba je bila dinamično skrbno pretehtana, intonančno čista, tudi v polifonskih delih sta bila izvajalca primerno usklajena in melodika skrbno vodena. Gre za sodobno, efektno glasbeno delo, ki nas je vsestransko prepričalo ob odlični izvedbi obeh mladih glasbenikov.
Sicer se je pozavnist predstavil v tretji točki s skladbo za solo z naslovom "Improvizacija št. 1", kot skladatelj je podpisan Enrique Crespo: gre za tehnično zelo zahtevno delo, polno efektov: tu so glissandi, staccato igra, vrsta melodični skokov in še in še…
Tudi v zaključni skladbi, Sonati (Vox Gabrieli) skladatelja Stjepana Šuleka sta se izvajalca izkazala kot odlično uigran duo, zanimive so bile dolgosapne melodične fraze pozavne, pa tudi muzikalno smiselno, tehnično odlično fraziranje obeh izvajalcev.
Ob vrsti skrbno pretehtanih dinamičnih in izraznih nians lahko zapišemo, da je bila igra obeh mladih glasbenih vseskozi prijetno sproščena, hkrati pa prepričljiva in navdušujoča.

Drugi del sporeda sta oblikovala violist Nejc Mikolič in pianistka Franja Gomboc.
Nejc Mikoič je pričel s študijem violine na Glasbeni šoli Radovljica, njegova profesorja sta bila Natalija Cilenšek in Tomaž Pinter, klavir pa ga je poučevala prof. Marja Kolar. Srednjo glasbeno in baletno šolo je zaključil pri prof. Arminu Sešku, sedaj je študent četrtega letnika Akademije za glasbo v Ljubljani, njegov profesor je Mile Kosi. Igral je že v različnih orkestralnih sestavih in v komornih zasedbah, obvlada pa med drugim tudi orgelsko igro.
Pianistka Franja Gomboc je bila dijakinja Srednje glasbene in baletne šole v Mariboru, sedaj pa obiskuje zaključni letnik Akademije za glasbo, njen pedagog je izr. prof. Tomaž Petrač.

Za uvod sta izvajalca zaigrala Ciacono Slavka Osterca: delo smo slišali v različici za violo in klavir, originalno pa je napisano za violončelo in klavir. Gre za tridelno skladbo, kjer sta uvodni in tretji del oblikovana v širokopotezni, dolgosapni melodiki, srednji del pa je bolj razgiban in melodiko najprej oblikuje viola solistično, nato pa povzame v podobnem razpoloženju še s klavirskim partom.
Sledila je izvedba obsežne sonate za violo in klavir v a-molu z naslovom Arpeggione skladatelja Franza Schuberta. Izvajalca sta se že v 1. stavku izkazala s suvereno solistično oz. komorno soigro: stavek je obširen, izjemno efekten, intonacija viole je bila odlična, skupna igra prepričljiva in izrazno primerna zgodnje romantičnemu slogu genijalnega ustvarjalca, torej Schuberta. Tako je v drugem stavku prišla do izraza velika intenziteta v vodenju melodičnih linij viole, skrbno pretehtana, tonsko in izrazno ustrezna je bila tudi izvedba klavirskega parta. Zaključni, 3. stavek (Allegretto), je prav tako zazvenel muzikalno suvereno in tehnično odlično, ob diskretnih pizzicato odlomkih viole je klavirski part ustrezno tonsko in izrazno zablestel v vsem sijaju Schubertove glasbe, sicer pa sta oba izvajalca skrbno izrazno pretehtala in odlično poustvarila takorekoč vsako muzikalno frazo in s tem tudi poustvarila to umetnino v vsej celovitosti in lepoti.

Doživeli smo torej (še en!) lep glasbeni večer v organizaciji Glasbene mladine ljubljanske. Čestitke izvajalcem, njihovim mentorjem in tudi organizatorjem !


Milena Nograšek

December 2011

.