24.11.2011 - Prisluhnimo

Pozor, odpri v novem oknu. natisni

Glasbena mladina ljubljanska, Prisluhnimo v Križankah
četrtek 24.11.2011. ob 19. 30h
Marjeta Cerar, sopran
Vladimir Mlinarić, klavir
*
Tomaž Adamič, klarinet
Domen Marn, basetni rog
Sandra Čepin, klavir

Glasbena mladina ljubljanska je v četrtek, 24. novembra, priredila koncert v Viteški dvorani Križank. V sklopu cikla Prisluhnimo v Križankah je nastopilo več mladih slovenskih glasbenikov. Koncert je spremljal Tomaž Gržeta:

V prvem delu koncerta se je predstavila sopranistka Marjeta Cerar, študentka muzikologije in dijakinja zadnjega letnika petja na ljubljanskem Konservatoriju za glasbo in balet. Nastopila je ob klavirski spremljavi prof. Vladimirja Mlinarića. Zelo pester program je mladi solistki omogočil pokazati vse, kar zmore. Izkazala se je s solidno tehniko, glasom, ki je barvno izenačen v vseh registrih, ter z lepim vibratom ki nikakor ne zamegli intonacije. Intonacija je bila nekoliko nizka le v višjih legah, to pa pomeni le, da se bo Cerarjeva morala še ukvarjati s širjenjem obsega svojega glasu. Najbolj je treba pohvaliti jasno in natančno izgovorjavo. Na programu so bila Mozartova in Giordanijeva dela v italijanščini, Pergolesijeva, Faurejeva in Mozartova v francoščini, Ipavčeva in Simonitijeva v slovenščini. Cerarjeva je pela Dvořaka v češčini, Dowlanda v angleščini ter priredbo finske ljudske pesmi. Izgovorjava je bila vedno izjemno razločna, in to je zares pohvalno. Na sporedu so torej bila dela od renesanse do 20. stoletja. Vse interpretacije so bile podrobno pripravljene, dinamika in fraziranje sta bila jasno in skladno izdelana, pevka in njen spremljevalec pri klavirju pa sta bila povsem usklajena in sproščena pri skupnem muziciranju. Moteča je bila le slogovna neizrazitost interpretacij, petje je namreč bilo vedno enako, ne glede na to, ali je solistka izvajala renesančno, baročno, klasicistično ali romantično delo. Kot najbolj uspeli izvedbi, ki sta zaradi muzikalnosti in doživetosti najbolj prodrli do poslušalcev, bi izpostavili Pergolesijevo priredbo francoske ljudske pesmi Que ne suis-je la foguère in Suzanino arijo Deh, vieni, non tardar iz 4. dejanja Mozartove opere Figarova svatba. Marjeta Cerar je s svojim petjem in scenskim nastopom očarala poslušalce ter jim po aplavzu podarila tudi dodatek.

Po premoru se je koncert nadaljeval z nastopom tria, ki ga sestavljajo klarinetista Tomaž Adamič in Domen Marn ter pianistka Sandra Čepin. Adamič in Čepinova študirata na Univerzi za glasbo in upodabljajočo umetnost v Gradcu, Domen Marn pa na Visoki šoli za glasbo v Zürichu. Trio je pripravil dve Mendelssohnovi Koncertni skladbi za klarinet, basetni rog in klavir št. 1 v f-molu, op. 113, in št. 2 v d-molu, op. 114, ter tri stavke iz Schumannovega cikla impromptujev Slike z vzhoda, op. 66, izvirno napisanega za dva klavirja. Ansambel je igral tehnično brezhibno, izjemno uigrano in sproščeno ter povsem usklajeno tako v dinamiki kot agogiki. Njegov zvok je bil homogen v temperamentnem podajanju tem, prav tako pa je prišel do izraza tudi vsak solist. Kvaliteta tona je bila pri vseh velika, le Adamič je imel v fortissimu nekoliko slabši, šumeč ton. Interpretacije so bile izdelane do zadnje podrobnosti ter slogovno ustrezne in izrazite. Izvrstni nastop Tomaža Adamiča, Domna Marna in Sandre Čepin je tako občinstvo nagradilo z glasnim aplavzom, sledil pa je še dodatek, ki je sklenil odličen koncert v ljubljanskih Križankah.

glasba za oddajo:
Mozart: Deh, vieni, non tardar
Mendelssohn: Koncertna skladba v d-molu, zadnji stavek

Tomaž Gržeta

.