17.10.2011 - Ob klavirju

Pozor, odpri v novem oknu. natisni

GML, Ob klavirju
Viteška dvorana Križank, 17.10.2011. ob 19.30h

Ana Gale, klavir
*
Klavirski duo Scaramousche:
Neža Koželj
Nadja Rus

V ponedeljek, 17. oktobra je v Viteški dvorani Križank Glasbena mladina ljubljanska priredila koncert iz cikla Ob klaviju. V prvem delu je natopila pianistka Ana Gale, nagrajevana dijakinja 3. letnika Konservatorija za glasbo in balet v Ljubljani. V drugem delu se je predstavil Klavirsku duo Scaramousche, ki ga tvorita Nadja Rus, študentka 4. letnika Akademije za glasbo v Ljubljani, ter Neža Koželj, študentka 1. letnika ljubljanske Akademije. Koncert je spremljal Tomaž Gržeta:
___________________________________________________________________
Ana Gale je začela svoj nastop z izvedbo Debussyjeve Suite Bergamasque. Začetek je bil precej neprepričljiv zaradi pogostih tehničnih napak, v toku prvega stavka pa se je igra celo skoraj ustavila na parih mestih. Pianistka je namreč igrala napamet in se je očitno zaradi slabe koncentracije izgubila znotraj glasbene oblike. Skozi nastop se je njena zbranost in sproščenost izboljšala, s tem pa tudi same izvedbe. Pri Suite Bergamasque je Galetova pokazala veliko občutka za oblikovanje dinamike, pogrešal sem pa nekoliko bogatejšo uporabo desnega pedala, s katerim bi ton dodatno obarvala in izvedbo naredila slogovno bolj primerno. Sledil je Chopinov Nocturno v H-duru, op. 32 št 1. Mlada glasbenica je podala solidno izvedbo, le z malo premalo dinamičnega niansiranja in uporabe pedala. Za konec pa je pripravila Chopinov vratolomni Scherzo v h-molu, op. 20 št 1. Skladba je očitno bila prezahtevna za mlado pianistko, ki je le s težavo odigrala vse pasaže in razložene akorde. Nejasnost poudarkov in pulsacije tempa, zamegljenost pasaž, le za silo izdelana dinamika in agogika so jasen znak, da glasbenica ni še tehnično pripravljena za tako zahteven repertoar. Zato se ponovno sprašujem, kakšen je smisel nastopov mladih glasbenikov, ki na oder pridejo z občutno prezahtevnim repertoarjem. Ali gre za njihovo lastno ambicijo, ali za ambicijo staršev, mentorja...? Kaj pa nameravajo izvajati čez 10 ali 20 let, če že v srednji šoli posegajo po tako reprezentativnih delih svetovne klavirske literature? Kljub temu je treba pohvaliti izjemen trud mlade pianistke, ki je po zasluženem aplavzu zaigrala dodatek – enega izmed Chopinovih valčkov.
Po premoru smo slišali Fauréjevo Dolly Suite v izvedbi Nadje Rus in Neže Koželj na klavirju štiriročno. Vsi trije stavki so izzveneli v tehnično brezhibni izvedbi, elegantno, slogovno prepričljivo ter predvsem zelo izrazno in povedno, kakor to tudi zahtevajo programski naslovi posameznih stavkov. Sledila je Mozartova Sonata v B-duru za klavir štiriročno KV 358. Pianistki sta pokazali popolno ritmično in dinamično usklajenost, virtuozno tehniko ter izvrsten občutek za prefinjeno, barvno bogato in slogovno izrazito interpretacijo. Sledila je temperamentna in vsebinsko bogata skladba Simpatija Uroša Rojka, za konec pa Scaramousche Dariusa Milhauda, po kateri si je duo nadel ime. Izvedbi sta bili polni radostne energije, povednosti. Občudovanja vredna je bila agogična usklajenost pianistk, ki sta igralli na dveh klavirjih. Njun temperament, občutek za fraziranje in barvne učinke ter izvrstna tehnika so bili recept za odlično izvedbo. Zato ne preseneča, da se je Duo Scaramousche po aplavzu vrnil na oder s simpatičnim dodatkom v ritmu koračnice in polke.

Tomaž Gržeta

.