13.10.2011 - Prisluhnimo v Križankah

Pozor, odpri v novem oknu. natisni

Radio Slovenija

NAPOVED: V četrtek se je s koncertom klarinetistke Blaža Šparovca, sopranistke Lize Šparovec in pianistke Andreje Markun začel letošnji koncertni cikel Prisluhnimo v Križankah, ki ga v sodelovanju s Festivalom Ljubljana organizira Glasbena mladina ljubljanska. Marko Šetinc.

Tako je Blaž Šparovec, ob spremstvu pianistke Andreje Markun, izvedel Rapsodijo za klarinet in klavir št. 1 Clauda Debussyja. S tem delom se je tudi začel četrtkov koncert dveh obetavnih mladih glasbenikov v Viteški dvorani Križank. Drugi del koncerta je z raznovrstnim in tehtno izbranim programom dopolnila sopranistka Liza Šparovec.
Blaž Šparovec se je klarinet začel učiti v Glasbeni šoli Radovljica. Že zgodaj je pokazal zanimanje za ta instrument, zato se je odločil za nadaljevanje študija na Konservatoriju za glasbo in balet v Ljubljani v razredu profesorja Andreja Zupana. Leta 2011 je na mednarodno priznanem radijskem tekmovanju Concertino Praga dobil posebno nagrado in se udeležil koncertne turneje po gradovih južne Češke. Istega leta je zmagal na mednarodnem tekmovanju UPOL-ova svirel, kjer je bil izbran za absolutnega zmagovalca tekmovanja.

Četrtkov koncert je potrdil, da sodi Blaž Šparovec v sam vrh mlade slovenske poustvarjalne generacije. Rapsodija za klarinet in klavir št. 1 Clauda Debussyja je izzvenela v sproščenem ozračju ter interpretativno zrelo in tehnično briljantno. Interpretacija Debussyjevega dela je z vsako najmanjšo gesto odstirala glasbenikov občutek za niansiranje impresionističnih glasbeno dramaturških potez, speven ton klarineta, dinamična prožnost in samozavestno fraziranje so pa le potrdili zrelost mladega glasbenika.

Johannes Brahms v Sonati za klarinet in klavir v Es-duru št. 2. op. 120 izvajalcu resda ne daje tolikšne interpretativne svobode kot Debussy, s tem pa izvajalca ne omejuje, ampak mu z natančno odmerjeno paleto glasbenih občutij ponuja jasno začrtan interpretativni poligon. Kot v Debussyjevi skladbi je Blaž Šparovec tehnično blestel in se poglobljeno posvečal najmanjšim melodičnim gradnikom, ki jih je povezoval v prepričljivo glasbeno pripoved.

Blaž Šparovec je koncert sklenil s skladbo Clair Franca Donatonija, sodobnega italijanskega skladatelja. V njej je efektivno združil vse prej slišane izvajalske kvalitete; tehnično izvrstnost, interpretativno prožnost in nasploh zrel nastop.
V drugem delu koncerta sta sopranistka Liza Šparovec in pianistka Andreja Markun izvedli dela Antona Lajovca, Gabriela Fauréja, Sergeja Rahmaninova, Joaquína Turine, Giacoma Puccinija in Franza Lehárja.

Liza Šparovec se je pri petih letih začela učiti violončelo v Glasbeni šoli Radovljica, leta 2009 pa se je začela učiti tudi solopetje pri profesorici Barbari Tišler v Glasbeni šoli Zavoda sv. Stanislava Ljubljana. Od šolskega leta 2009/10 nadaljuje šolanje na Konservatorju za glasbo in balet v Ljubljani. Njen glavni predmet je petje, poučuje jo profesorica Mateja Arnež Volčanšek. Že v prvem letu šolanja je prejela zlato plaketo na državnem tekmovanju mladih glasbenikov Slovenije.
Njene dosedanje uspehe je potrdil tudi četrtkov nastop. Z izborom izvedenih del je zaobjela kar se da širok obseg vokalne izraznosti; od francoskega impresionizma Fauréjevega samospeva Po sanjah iz cikla Treh melodij, op. 7 in zasanjane romance iz opusa št. 4 Rahmaninova pa vse do dramatične izpovednosti Joaquína Turine in Giacoma Puccinija, ki jo je sklenila koketna arija Giuditte "Moje ustnice poljubljajo tako vroče" iz istoimenske operete Franza Leharja.

Liza Šparovec je predstavila izrazno prepričljive interpretacije, ki so se napajale v ponotranjenem razumevanju glasbe in se bohotile v široki paleti pripovednosti glasu. Prepričljivo je delovala tako v liričnih in intimnih kot tudi v glasnejših, dramatično ostrejših vlogah.

.