10.02.2011 - Turjaške muze

Pozor, odpri v novem oknu. natisni

Glasbena mladina ljubljanska
Turjaške muze
Četrtek 10.2.2011. ob 19.30h
Mestni muzej Ljubljana

Aljaž Cvirn, kitara
*
Hymnia:
Izidor Erazem Grafenauer, kitara
Kristina Martinc, Veronika Ramovš, kljunasti flavti

V četrtek, 10. februarja je atrij Mestnega muzeja Ljubljana gostil še enega izmed koncertov cikla Turjaške muze.

V prvem delu koncerta se je predstavil kitarist Aljaž Cvirn, dijak Konservatorija za glasbo in balet Ljubljana. Svoj prepričljiv in sproščen nastop je uvedel z Bachovim Preludijem iz Suite za lutnjo v a-molu, BWV 997. Že takoj je pokazal dobro tehniko in lepo oblikovan ton. Fantazija št. 7, op.30 Fernanda Sora je zvenela izjemno prefinjeno in lirično. Poslušalce je najbolj navdušila Fantazija na motive iz Traviate Francisca Tarrega. Le-to je mladi kitarist predstavil tehnično brezhibno, temperamentno, z okusno odmerjeno liričnostjo in si zaslužil bogat aplavz, po katerem je zaigral še dodatek. Aljažu Cvirnu želim še veliko uspeha v nadaljnjem glasbenem šolanju in čim več užitkov in uspehov na koncertih!

Po premoru se je koncert nadaljeval s triom Hymnia (Kristina Martinc in Veronika Ramovš – kljunasti flavti, Izidor Erazerm Grafenauer – kitara). Člani so študentje Akademije za glasbo v Ljubljani, kjer kot komorna zasedba delujejo pod mentorstvom doc. Mateje Bajt.

S svojim tokratnim programom so predstavili prehod od baroka prek klasicizma do sodobnejših časov. Najprej smo slišali Handlovo Triosonato v F-duru, HWV 405. Izvedba je bila na visoki tehnični ravni, vendar je kitara zvenela nekoliko pregrobo, pri flavtah pa sem pogrešal več dinamičnih in barvnih odtenkov. Izvedba Telemannove Trosonate v C-duru je bila že veliko boljša, predvsem zaradi večje dinamične in agogične razgibanosti ter več temperamenta, zaradi česar je bila izvedba tudi slogovno bolj prepričljiva. Sledila je zanimiva priredba Mozartovega Andante v F-duru, KV 616, ki so ga glasbeniki izvedli z veliko občutka za liričnost in eleganco.

Erazem Grafenauer je zablestel s skladbo za kitaro solo Fête Villageoise (Vaški praznik) Giulia Regondija. Poleg izvrstne tehnike je pokazal tudi zelo negovano kulturo tona, čisto intonacijo, široko barvno in dinamično lestvico ter skladno fraziranje. Zaradi naštetih lastnosti mu je - z vsebinsko bogato skladbo – stik s publiko več kot uspel.

Na koncu smo slišali Divertimento, op.86c Hansa Gala. Tudi tu je poslušalce očarala sproščenost in uigranost ansambla ter vrhunski tehnika in izraznost. Njihov umirjen scenski nastop in poglobljen pristop k interpretaciji sta vsekakor zaslužna za kvalitetne izvedbe. Zato ne preseneča, da smo umetnike nagradili z dolgim aplavzom. Želim jim še veliko uspeha na njihovi glasbeni poti.

Tomaž Gržeta

.