14.04.2011 - Turjaške muze

Pozor, odpri v novem oknu. natisni

Glasbena mladina ljubljanska, Turjaške muze
14. 4. 2011 ob 19:30, Mestni muzej

Eva Tomšič, harfa
*
Berlioz duo:
Melanija Pintar, flavta
Nejc Kuhar, kitara

Mladi glasbeniki so nam ponovno priredili izvrsten dogodek v četrtek, 14. aprila. V avli Mestnega muzeja je bil koncert iz cikla Turjaške muze v organizaciji Glasbene mladine ljubljanske. Predstavili so se harfistka Eva Tomšič in duo Berlioz.
Harfistka Eva Tomšič je dijakinja Umetniške gimnazije Koper, kjer jo poučuje prof. Anja Gaberc. Zaradi njenega izrednega talenta, izvrstne tehnike in velike muzikalnosti, jo mnogi štejejo za eno najboljših harfistk v tem delu Evrope. Predstavila se je z obsežnim in zahtevnim programom.

Najprej smo slišali Grandjanyjevo priredbo Bachove Etude številka 3 za harfo. Harfistka je pokazala dobro tehniko, zelo prijetno barvo in čist ton ter lepo izdelano dinamiko širokega razpona. Igrala je izjemno umirjeno, zbrano in slogovno prepričljivo in že s prvo točko osvojila poslušalce.

Sledila je Hindemithova Sonata za harfo, ki jo je Tomšičeva izvedla z bogato barvno in dinamično lestvico ter slogovno zelo izrazito.

Po tem smo slišali očarljivi izvedbi skladb Impromptu-caprice, op. 9 Gabriela Pierneja in La Source, op. 23 Alberta Zabela. Tomšičeva je tu dokazala, da je njena tehnika zares izpopolnjena, vse pasaže in figure so bile jasne in lahkotne, ton bogat in pol žlahtne barve, tudi v forte je bil prisoten, a vendar ne grob. Romantična zvočnost, virtuozna tehnika in zbranost, v sozvočju z izjemnim občutkom za slog, glasbeno obliko in vsebino ter oblikovanje detajlov, so privedli do zares povedne in tehtne izvedbe.
Na koncu je Tomšičeva zaigrala Preludij številka 1 Alojza Srebotnjaka, ki je bila, s slogovno korektnostjo in tehnično brezhibnostjo, na enako visoki ravni, kot tudi vse ostale izvedbe. Glasen in dolg aplavz je mlado glasbenico ponovno izvabil na oder. Za dodatek zaigrala očarljivo Bernatovičevo Imaginacijo številka 3.
Po premoru je nastopil duo Berlioz (Melanija Pintar, flavta in Nejc Kuhar, kiatara). Ime sta si nadela v poklon velikemu skladatelju francoske romantike, ki ni bil, kot večina njegovih sodobnikov, spreten pianist, igral pa je flavto in kitaro. Melanija Pintar študira flavto na Konservatoriju na Dunaju pri prof. Karl-Heinzu Schützu, Nejc Kuhar pa kitaro v razredu prof. Alvara Pierrija na Univerzi za glasbo in upodabljajočo umetnost na Dunaju in kompozicijo na dunajskem Konservatoriju.
Na začetku sta zaigrala Sonato, op. 25 Lowella Liebermanna. Flavtistka je pokazala lepo obarvan ton in lep, spevni legato. Kitarist se je izkazal s kvalitetno, diskretno spremljavo. Izvedba je bila izvrstna, brez dvoma tudi zaradi dobre tehnike in dinamične ter agogične usklajenosti izvajalcev.

Sledili so Romunjski plesi Bele Bartoka. To znano in v različnih priredbah pogosto izvajano delo, sta glasbenika zaigrala s temperamentom in barvitostjo ljudskega duha. A vendar sta ohranila tehnično natančnost in prefinjenost Bartokove stilizacije ljudskih plesov.

Za konec sta izvedla skladbo Nejca Kuharja z naslovom AirString. Avtor je razložil, da se je tu ukvarjal predvsem s problematiko politonalnosti in poliritmičnosti, in s sodobnimi tehnikami igranja na flavto in kitaro. Gre za zanimivo delo, ki vsebuje odseke različnih razpoloženj, kar omogoča zelo izrazno interpretacijo, hkrati pa je tehnično precej zahtevno zaradi bogate vsebine. Vsekakor zanimiva izvedba zanimive skladbe.

Duo Berlioz je dober primer naših mladih, v tujini šolajočih se glasbenikov, ki se z združenimi močmi na visoki tehnični in umetniški ravni posvečajo zanimivim, a vendarle žal premalo znanim delom komornega repertoarja. Njuno znanje, tehnična spretnost in muzikalnost so vsekakor pohvalni. Brez dvoma ju čaka še veliko uspehov v nadaljnji karieri, morda celo v tujini, kjer so kriteriji kakovosti še višji kot pri nas. Harfistka Eva Tomšič pa je definitivno ena izmed maloštevilnih mladih glasbenikov, za katere res velja, da so nadpovprečni in izjemno obetavni, kljub relativno visokim standardom, ki jih pri nas dosegajo povprečni mladi glasbeniki.

Vsem nastopajočim želim še veliko uspeha v nadaljevanju šolanja in čim več uspešnih nastopov, s katerimi bodo zagotovo obogatili našo in tujo glasbeno kulturo.

Tomaž Gržeta

.